Followers

Selamat Berpuasa :)

Assalamualaikum semua readers !

Sempena bulan yang mulia ini, saya ingin mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa kepada semua umat Islam yang datang dari mane sekalipun. Same same lah kite menghayati bulan yang mulia ini dan tambahkan pahala.

Tahun ni aku first time mula berpuasa di tempat orang. Sebak juga bila teringat family kat Kijal. Aduhh, serius teringin sangat nak makan ketupat dengan daging masak merah. Kat sini? Tak macam kat sane. Biasa lah, maybe dieorang ade care dieorang tersendiri.

First day sahur, aku dah terpaksa bersahur dengan megi. First time dalam hidup aku bersahur makan megi. HAHA !! Cafe kat sini buat hal. Maunye die bukak pukul 3 then tutup pukul 4. Ape kehel? Dan pada hari pertama puasa, kat Kedah cuti kerana menyambut awal Ramadhan. Petang tu aku dan beberapa orang kawan aku pergi ke bazaar mencari makanan untuk berbuka. Kat sini makanan murah tetapi dalam bazaar tu banyak gerai yang jual mende same. Adoii ~ sabor jelahh.

Out.

No comments: