Followers

Sehari bersama awok awok !

*act cerita dibawah berlaku pada 11 Mac 2011*

Tuttt ! Tuutt! HEHE ! Assalamualaikum ! Ape kabo sume? Sihat sume kan? Yang tak sihat tu pandai pandai ler makan ubat yerr ! Aku nak story morry sikit ape aku buat hari ni bersama kawan kawan aku. Perghh ! Best dapat lepak dengan kawan macam tadi. Ye la kan, dah lame tak lepak ramai ramai. Masing masing sibuk dengan hal masing masing. Ade yang kerje, ade yang belajar. Takpe la. Nanti kite pakat pegi Gambang Waterpark pulak ramai ramai ye. Maybe lepas amik result.

Arini aku bersame 11 orang lagi kawan aku pegi mandi manda kat Menderu, Chabang dekat area Kerteh. Kiteorang berkumpul kat umah Sheraff untuk setting barang dulu dan bile sume dah ade dan barang pon dah cukup kiteorang berkonvoi ramai ramai ke Menderu !!! Wooohooo! Jalan nak naik ke Menderu, ohhh! shit ! Sungguh menerujakan! Macam sial ! Erghh!! Kacau mood aku je nak pegi. Tapi perjuangan tetap diteruskan walaupon moto aku dah macam ... ! Fikirla sendiri bile jalan dipenuhi dengan 'selut' a.k.a *tahan ape ntah*.

Sampai kat sane kiteorang cari tempat yang strategik sikit untuk kiteorang lepak dan akhirnya jumpe la satu tempat yang bole dikatakan bahagian atas sekali la kat sane. Sampai je terus terjun dalam air. Pergghhh!! air macam ais dah. Sejukkkkk!! Aku tak tahan terus naik. Dieorang suh aku hidupkan api untuk bakar ayam. Yeah, kiteorang buat BBQ kat sane. Ayam di sponsor oleh Kamal dan Sare. Thanks kamu berdua. Nanti aku ade duit aku yang sponsor pulak. Ngeee~ *bile la tu kan?* Sheraff dah siapkan mee hoon goreng untuk kiteorang. Dah siap hidup api, kiteorang start bakar ayam, hot dog, dan .... daging burger yang hanchoorr ! Siap je bakar kiteorang makan !! HAHA ! Time makan sorang pon tak keluarkan suara. Lapar sangat kan? HUHU~ memang syok ah ! Dah siap makan kiteorang sambung mandi. Air? toksah nak kate la. Sejuk se sejuknya ! Tapi nak enjoy punye pasal aku mandi. Sebelom balik kiteorang ade snap snap gambar. Nak tengok? Tunggu Sheraff upload kat FB die la yee. HEHE. Dalam pukul 5 kiteorang siap siap nak turun dan balik. Sebelom balik kiterong lepak kat pantai dulu minum minum. Mase tu lah ade yang keluarkan topik "bile nak pegi Gambang". Ade yang cadangkan lepas result SPM keluar. Okay gak, dah tension ngan result bole la lepaskan tension kat sane. Ngeeee :D

Dah siap lepak kiteorang bergerak pulang ke rumah masing masing *ayat skema*. Aku, Kamal, Sare balik satu jalan dan kami kene hujan yang agak lebat *uhhh, fine!* Redha je la dengan basah + sejuk. Sabar dan terus bersabar.

Bile la dapat buat plak macam tadi kan? Lepak, makan, mandi. Sumpah korang yang terbaik ! Thanks sume yang datang tadi. Sare, Kamal, Akim, Ang, Izzat, Sheraff, Arir, Faiz, Tihie dan Keram. Tuuuttt!

friendship we get a new experience !

No comments: