Followers

best moment~

kem pkbm kat kem tembila, besut.
3 mei hingga 8 mei


3 mei
~bertolak dri sekolah pkul 9 pagi~dlm bas mmg bising r.
~ tau2 r gne budak pkbm, sume happening!!
~dlm kul 12 kteorg smpai kt kem uh.
~mle2 aku, akim, kamal, megat, keram, bear ngn ang drikan tiga buah khemah.
~then duk situ. tp kteorg x tdo pon dlm khemah.
~just jdikn tmpt ltk barang n kteorg tdo atas 'katil medan'
~msti xtau ape kn 'katil medan' uh kan? tu la katil askar yg paling selasa.
~then kteorg lepak smpai mlm. eh, mlm tu kteorg ade la wat latihan kawad tuk pertandingan.
~lepas latihan uh kteorg blik kt khemah n kilatkn spike boot n kemaskn bju no.4 tuk pemerisaan pakaian.
~dah ciap sume uh kteorg bersiap nk tdo lak tp nk bole ke tdo uh dlm sejam lepas tu bru bole tdo. duk galok sakan smpai askar marah bru r sume senyap.

4 mei
~ bangun dlm jam 0630 pagi.
~bersiap tuk masuk baris tuk perasmian. panas gle. dah lambt nk bole ke mule. adoi~
~lepas abes perasmian uh kteorg kne bersiap utk pemeriksaan pakaian. then lpas ciap sume uh kne lak tggu giliran yg ke 12 klu xsilap utk pertandingan kawad kaki n kawad senjata.
~ sempat gak r tuk kteorg berlatih tuk kawad senjata. sume dah ready n masuk dlm padang kawad @ padang square n ALHAMDULLILAH sume berjalan lancar.
~ lepas uh kteorg rehat sepuas- puasnye sampai mlm.
~ aku n the geng pegi lepak kt kdai yg ad dlm kem uh smbil mnum2 air.
~ kteorg balik kt khemah galok2 then tdo~~

5 mei
~aktiviti arini compass marching @ pandu arah.
~ aku x join coz dah tau xlarat nk redah hutan uh. hahaha..!
~act aku mls nk basahkan baju n sluar aku ngn paye2 uh.
~aku lepak je la kt kem n tdo. xde keje nk buat.
~dlm ptg sket yg msuk compass marchinhg blik n gtau dpt abeskn sume uh dlm mse 91 minit.
~ ade peningkatan dari tahun sebelom ni. laju gak r n dpt no 4 dari 12 buah sekolah.
~mcm bese mlm mmg kteorg rehat n tdo~~

6 mei
~ menembak!! aku detail yg ke 9.
~ smpai kt tmpat menembak uh mmg debor gok r.
~ excited gak dpt msuk nembak eh.
~ cian megat. doh la detail last n die pulak org yg hujung sekali dlm detail uh. kre target yg ke 10 hahahaha!!
~ smpai giliran detail ke 9. aku cbut undi n bole target yg ke 3.
~ lepas abes je nembak jarak 100 m n 200 m uh telinge mmg xdpt dgr pape dah.
~ then aku balik ke kem n rehat.

7 mei.
~ aktiviti merempuh halangan.
~ sume yg join uh bdk form 4 n reza sorg je form 5.
~ kteorg yg dop join eh duk wat taik mate kt kem. hahahaha..!
~ xpegi jumaat coz kne tggl. hehehehe.
~ rmai yg dop pegi benonye. bkn sokmo pon.
~ lps tu kteorg rehat je smpai ptg.
~ mlm uh ad 'malam akrab' tp kteorg x anto pon wakil tu mlm tu.
~ aku ngn megat amik kamera D90 sir n amik gmbr mlm uh.
~ lpas abes mlm akrab uh kteorg wat BBQ. yummy~
~ ade plak askr yg baek hati bg kambing panggang! *aku xmkn kambing uh.
~ then kteorg tdo coz xsabar dah esk tu nk balik. yeaaayy!!!

8 mei.
~ aku, megat, akim. kamal, ang, keram ngn bear bangun lewat.
~ xmsuk pon mjlis penutup. hahahaha.!
~ sir marah kteorg. * sory sir, kteorg dah cri org utk gnti.
~ kemas kawasan then balik.
~ smpai umah dlm kul 5.



letih nok igt satu- satu. memang best memory n the last memory with PKBM. taun dpn dah xdpt join. huuuuuuaaaa!!! rndu kem uh. arap PKBM TEPCES trun maju!
GEMPUR WIRA!!!!
............

No comments: